Մաթեմատիկա

1․Հաշվեք ուղղանկյունանիստ ծավալը, եթե նրա չափումներն են՝ 2 սմ, 9 սմ,  11 սմ։

2x9x11=198սմ խոր.

2․Հաշվեք ուղղանկյունանիստ ծավալը, եթե նրա չափումներն են՝ 5 դմ, 7 դմ,  8դմ

5x7x8=280սմ խոր.

3․Հաշվեք ուղղանկյունանիստ ծավալը, եթե նրա չափումներն են՝ 6 սմ,  12 սմ, 10 սմ։

6x12x10=720սմ խոր.

4․Հաշվեք ուղղանկյունանիստ ծավալը, եթե նրա չափումներն են՝ 13 սմ, 15 սմ,  10 սմ։

13x15x10=1950սմ խոր.

5․Հաշվեք ուղղանկյունանիստ ծավալը, եթե նրա չափումներն են՝

11 սմ,  12 սմ, 10 սմ։

11x12x10=1350սմ խոր.

6․ Հաշվեք ուղղանկյունանիստի ծավալը, եթե նրա չափումներն են՝         

Մաթեմատիկա տնային աշխատանք


Սիրելի սովորողներ, սկսվել է աշնանային ուսումնական արձակուրդը: Այն  հնարավորություն կտա ամրապնդել  և առօրյա կյանքում կիրառել մաթեմատիկական գիտելիքները։

Դրա համար կառաջադրվեն

Տրամաբանական խնդիրներ
Գործնական աշխատանք
Նախագծի  իրականացման ժամանակահատվածը՝  Նոյեմբերի 2-նոյեմբերի 8

Մասնակիցներ՝  4-5-րդ դասարանի սովորողներ

Նախագծի նպատակը՝

Սովորողների ձեռք բերած գիտելիքների ամրապնդում
Տրամաբանական մտածողության զարգացում
Մաթեմատիկական գիտելիքները  առօրյա  կյանքում կիրառելու  կարողության ձևավորում։
Նախագծի կազմակերպումը՝

Սովորողներին  կառաջադրվեն՝

Տրամաբանական խնդիրներ

Կռահիր և ստացիր անհրաժեշտ թիվը։
Օրինակ՝ Ինչպե՞ս չորս  հատ  9-ով ստանալ 20։

99։9+9=20

Կարող եք օգտագործել թվաբանական գործողության նշաններ ու փակագծեր։

Ինչպե՞ս երեք 5-ով ստանալ 5 5+5-5
Ինչպե՞ս երեք 6-ով ստանալ 30։ 6×6-6
Ինչպե՞ս երեք 3-ով ստանալ 30։ 33 -3


Ինչպե՞ս հինգ հատ  2-ով ստանալ 28։ 22 +2+2+2
Ինչպե՞ս չորս 9 –ի  միջոցով  ստանալ 100։99+9:9
Ինչպե՞ս երեք հատ 5–ի  միջոցով  ստանալ 4։5-5:5
Ինչպե՞ս չորս 5 –ի  միջոցով  ստանալ 16։
Ինչպե՞ս չորս 9 –ի  միջոցով  ստանալ 100։ 99+9:9
Ինչպե՞ս հինգ  5-ով ստանալ 31։ 5×5+5+5:5
Ինչպե՞ս հինգ  2–ի  միջոցով  ստանալ 15 2x2x2+2+2
Ինչպե՞ս երեք 6-ով ստանալ 6։ 6×6:6
Ինչպե՞ս չորս 7–ի  միջոցով  ստանալ 18:
Ինչպե՞ս հինգ 8 –ի  միջոցով  ստանալ 119։
Ինչպե՞ս չորս 4 –ի  միջոցով  ստանալ 10։


Ստացիր ճշմարիտ հավասարություն, միայն մեկ ձողիկ տեղաշարժելով․
Կարող եք օգտվեք հռոմեկան թվերի աղյուսակից


Օրինակ՝ VI−IV=IX

                  VI+IV=X

X+I=X  X+I =XI

IV-II=VII  IV+II=VI

VIII-II=XI  VIII+II=X

VIII=VI−I   VIII=VII+I

XI+IV=V      X+IV=XIV

VII+III=V   VII+ III=X

XII=VII−VI   XI=VII+IV

Vl−lV=lX    VI-IV=II

2 ձկնորս 2 րոպեում ուտում են 3 ձուկ։ Քանի՞ րոպեում 4 ձկնորսը կուտեն 12 ձուկ։ 4 ձկնորս 8 րոպեում 12 ձուկ
2 հոգով պուրակի ծառատունկը կատարում են 5 ժամում։ Քանի՞ ժամում այդպիսի ծառատունկը կկատարեն 5 հոգին։ Մոտ 2 ժամում
5 տարի առաջ քույրն ու եղբայրը միասին 8 տարեկան էին։ Քանի՞ տարեկան  կլինեն նրանք միասին 5 տարի հետո։ 18 տարեկան
4 տարի հետո քույրն ու եղբայրը միասին կլինեն 21 տարեկան։ Քանի՞ տարեկան  էին նրանք միասին 5 տարի առաջ։ 12 տարեկան
Սովորողները  կկատարեն գործնական աշխատանք՝

5-րդ դասարանի սովորողները պետք է  պարզեն  իրենց հյուրասենյակի և խոհանոցի ծավալների  տարբերությունը, ինչպես նաև հյուրասենյակի և խոհանոցի (լրիվ) մակերևույթի մակերեսների  տարբերությունը:

4-րդ դասարանի սովորողները պետք է պարզեն իրենց հյուրասենյակի և խոհանոցի  հատակների  մակերեսների  տարբերությունը։

Անհրաժեշտ պարագան է՝ չափերիզ(մետր)։

Գործնական աշխատանքի արդյունքները ֆոտոշարքի հետ միասին տեղադրեք բլոգում։

Արդյունքները

Սովորողների  ձեռք բերած գիտելիքների  ամրապնդում
Տրամաբանական մտածողության զարգացում
Սովորողների  մաթեմատիկական  գիտելիքների  կիրառումը իրական կյանքում
Սովորողների տրամաբանական խնդիրների լուծումների  և գործնական աշխատանքի արդյունքների տեղադրումը  իրենց բլոգներ:

մաթեմատիկա

40 և 16

40 — 1, 2, 4, 5, 8, 10, 20, 40

16 — 1,2, 4, 8, 16

Պատասխան՝8

50 և 25

Պատասխան՝25

56 և 64

56 — 1, 2, 6, 28 54

64 — 1, 2, 4, 8, 64

Պատասխան՝

32 և 20

32 — 1, 2, 4, 8, 32

180 և 60

Պատասխան՝60

7 և 11

7 — 1,7

11 — 1, 11

Պատասխան՝1

5 և 19

5 — 1, 5

19 — 1,19

Պատասխան՝1

42 և 49

42 — 1, 2, 3, 7, 6, 42

49 — 1, 7,49

Պատասխան՝7

110 և 70

110 — 1, 2, 5, 10, 110

70 — 1, 2, 5, 10 70

Պատասխան՝ 10

360 և 60

Պատասխան՝60

24 և 11

24 — 1, 2, 3, 4, 6, 8, 24

11 — 1, 11

Պատասխան՝1

32 և 24

32 — 1, 2, 4, ,8, 32

24 — 1, 2, 3, 4, 6, 8, 24

Պատասխան՝8

Չորս հատ երկուսով (2,2,2,2) և թվաբանական գործողության նշան օգտագործելով, ստացիր 111 :
222 : 2 = 111

Ագարակում կան սագեր ու ձիեր: Բոլորը միասին ունեն 44 ոտք և 14 գլուխ: Քանի՞ սագ և քանի՞ ձի կա ագարակում:
Պատասխան՝8 ձի 6 սագ

Ի՞նչ թիվ կգրի Լուսինեն հարցական նշանի վանդակում, երբ նկարում բերված բոլոր հաշվարկները ճիշտ կատարի:

Պատասխան՝5

4․ Կիշա, Գիշա, Սիշա թութակներից մեկը դեղին է, մյուսը՝ սպիտակ, երրորդը՝ կանաչ: Կիշան և սպիտակ գույնի թութակն ապրում են նույն վանդակում: Սիշան սիրում է խաղալ կանաչ գույնի թութակի հետ, բայց շատ է կռվում սպիտակ գույնի թութակի հետ: Գտեք Կիշա թութակի գույնը:
Կիշա ՝ Կամ կանաչ կամ դեղին

Սիշա ՝Դեղին միանաշանակ

Պատասխան՝ կանաչ

5․ 8 մարդ 50 մեքենան լվանում են 60 ժամում։ Բոլորն աշխատում են հավասար արագությամբ։
4 մարդ 100 մեքենան քանի՞ ժամում կլվանան։

Պատասախն՝60 ժամում

6․ Գտիր օրինաչափությունը և հարցական նշանի փոխարեն գրիր անհրաժեշտ թիվը:

7․ Օգնիր Դավիթին տասնմեկ հատ 4-ի և թվաբանական գործողությունների միջոցով ստանալ 11511։

8․ Մանեն գրքի մի էջը կարդում է 4 րոպեում։ Որքա՞ն ժամանակ է նրան հարկավոր գրքի 50 էջը կարդալու համար, եթե նա գրքի էջերը կարդում է նույն արագությամբ, յուրաքանչյուր 10 էջից հետո կատարելով 40 րոպե ընդմիջում :

  • Գտեք տրված թվերի ամենափոքր ընդհանուր  բազմապատիկը:
  • 2 և 18
  • 12 և 8
  • 24 և 3

[24,3]=24

  • 240 և 80

[240,80]=80

  • 7 և 8

7-7 ,14,21,28,35,42,49,56

8-8,16,24,32,40,48,56,64,72

  • 4 և 5

4×5=20

5×4=20

  • 3

3×11=33

11×3=33

  • 5 և 12

5×12=60

12×5=60

  • 12 և 15

12×15=180

15×12=180

  • 15 և 10

15×10=150

10×15=150

  • Գտեք տրված թվերի ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը։
  • 15 և 18=3
  • 24 և 12=12
  • 180 և 6=
  • 24 և 8
  • 25 և 100
  • 3 և 7
  • 5  և 11
  • 12 և 18
  • 15 և 35
  • Սիրելի սովորող, այժմ ինքդ կազմիր նմանատիպ առաջադրանքներ ու լուծիր։
  • Նոյմբեր ամսվա մաթեմատիկայի ֆլեշմոբյան խնդիր
    Գտիր տարբեր թվանշաններով գրվող այն ամենափոքր հնգանիշ թիվը, որի տասհազարավորների, հարյուրավորների և միավորների կարգերում գրված թվանշանների արտադրյալը 8 է, իսկ մնացած կարգերում գրված թվանշանների գումարը՝ 6։

Մաթեմատիկա

  • Գտեք տրված թվերի ամենափոքր ընդհանուր  բազմապատիկը:
  • [4 , 16]= 16
  • [15 , 6 ]=30
  • [28 , 7]=28
  • [27 , 3]=27
  • [7 ,3]=21
  • [60, 3]=60
  • [7 ,9]=63
  • [3  , 19]=57
  • [8 , 12]=24
  • [60, 12]
  • [50, 250]=250
  • Գտեք տրված թվերի ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը։
  • [21, 7]=7
  • [28 և 35]=
  • 240 և 40
  • 32 և 16
  • 2 և 9
  • 19 և 5
  • 17  և 8
  • 24 և 16
  • 35 և 45

Մաթեմատիկա

Հորիզոնական

  • Գտե՛ք   500  և   25 թվերի  ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը։[500,25]=500 Շ
  • Գտեք 40 թվի ամենամեծ բաժանարարի տասնապատիկը։ 40×10=400ն
  • Գտե՛ք   600  և   2400  թվերի  ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը։  [600,2400]=600 Ո
  • Եթե Դավիթի մտապահած թվից հանեք 200, ստացած թիվը փոքրացնեք 2 անգամ կաստանաք 2400։  5000- 200=4800

4800:2=2400 Պատ.՝ 5000:Ր

  • Գտեք 6 թվի ամենամեծ և ամենափոքր բաժանարարների գումարի տասնապատիկը։ 6+1=7

7×10=70 պատ.՝70:Հ

  • Բնական թվերից ո՞րն է  ո՛չ պարզ, ո՛չ պաղադրյալ։Պատ.՝1 :Ա
  • Գտե՛ք   3  և   1000  թվերի  ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը։ Պատ.՝3000 Վ
  • Ո՞ր թիվն է մտապահել Անահիտը, եթե նրա մտապահած թվի և  256-ի տարբերությունը 344 է։ Պատ.՝600:Ո
  • Գտի՛ր թիվը, որը 24-ի բաժանելիս ստացվում է 208  և 8 մնացորդ։  

Պատ.՝5000:Ր

Ուղղաձիգ 1․

  • Ո՞րն է ամենափոքր բնական թիվը։ Պատ.՝1Ա
  • Պարկում կա 95 կանաչ,  20 դեղին և 104 կարմիր գնդակ։ Առանց նայելու ամենաքիչը քանի՞ գնդակ  պետք է հանել, որպեսզի դրանց մեջ լինեն 3 տարբեր գույնի գնդակներ։ մ
  • Գտեք ամենափոքր քառանիշ թվի և ամենամեծ եռանիշ թվի տարբերությունը։
  • Ն
  • Ո՞ր  թիվն է մտապահել Նարեկը, եթե  նրա  մտապահած  թվի կրկնապատիկի և 30-ի քանորդը  40 է։
  • Գտեք 25 և 2  թվերի   ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկի հարյուրապատիկը։

Ուղղաձիգ 2․

  • Ո՞ր  թիվն է մտապահել Սոնան, եթե  նրա  մտապահած թիվը  40 և 25 թվերի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկի տասնապատիկն է։
  • Գտեք 20-ի և 3-ի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկի տասնապատիկը։
  • Գտեք ամենափոքր քառանիշ թվի և 7-ի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը։ 
  • Ր
  • Ո՞րն է ամենափոքր պարզ թիվը։

Ուղղաձիգ  3․

  • Ո՞րն է 100  և 150 թվերի  ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը։
  • Ավտոմեքենայի  արագությունը 80կմ/ժ է։ Քանի՞ կիլոմետր  կանցնի ավտոմեքենան  5 ժամում։
  • Ո
  • Որքանո՞վ կմեծանա եռանիշ թիվը, եթե նրան ձախից կցագրենք 7 թվանշանը։
  • Ո՞րն է ամենափոքր եռանիշ թվի քառապատիկը։
  • Գտեք 3 թվի ամենամեծ և ամենափոքր բաժանարարների գումարը։
 ա ս   
մ ո ծ 
ա ւ ն 
շնորհավոր
 ո  բ ւ 
 ր   ն 
     դ 

Մաթեմատիկա

Հորիզոնական

  • Գտե՛ք   500  և   25 թվերի  ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը։[500,25]=500 Շ
  • Գտեք 40 թվի ամենամեծ բաժանարարի տասնապատիկը։ 40×10=400ն
  • Գտե՛ք   600  և   2400  թվերի  ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը։  [600,2400]=600 Ո
  • Եթե Դավիթի մտապահած թվից հանեք 200, ստացած թիվը փոքրացնեք 2 անգամ կաստանաք 2400։  5000- 200=4800

4800:2=2400 Պատ.՝ 5000:Ր

  • Գտեք 6 թվի ամենամեծ և ամենափոքր բաժանարարների գումարի տասնապատիկը։ 6+1=7

7×10=70 պատ.՝70:Հ

  • Բնական թվերից ո՞րն է  ո՛չ պարզ, ո՛չ պաղադրյալ։Պատ.՝1 :Ա
  • Գտե՛ք   3  և   1000  թվերի  ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը։ Պատ.՝3000 Վ
  • Ո՞ր թիվն է մտապահել Անահիտը, եթե նրա մտապահած թվի և  256-ի տարբերությունը 344 է։ Պատ.՝600:Ո
  • Գտի՛ր թիվը, որը 24-ի բաժանելիս ստացվում է 208  և 8 մնացորդ։  

Պատ.՝5000:Ր

Ուղղաձիգ 1․

  • Ո՞րն է ամենափոքր բնական թիվը։ Պատ.՝1Ա
  • Պարկում կա 95 կանաչ,  20 դեղին և 104 կարմիր գնդակ։ Առանց նայելու ամենաքիչը քանի՞ գնդակ  պետք է հանել, որպեսզի դրանց մեջ լինեն 3 տարբեր գույնի գնդակներ։ մ
  • Գտեք ամենափոքր քառանիշ թվի և ամենամեծ եռանիշ թվի տարբերությունը։
  • Ն
  • Ո՞ր  թիվն է մտապահել Նարեկը, եթե  նրա  մտապահած  թվի կրկնապատիկի և 30-ի քանորդը  40 է։
  • Գտեք 25 և 2  թվերի   ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկի հարյուրապատիկը։

Ուղղաձիգ 2․

  • Ո՞ր  թիվն է մտապահել Սոնան, եթե  նրա  մտապահած թիվը  40 և 25 թվերի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկի տասնապատիկն է։
  • Գտեք 20-ի և 3-ի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկի տասնապատիկը։
  • Գտեք ամենափոքր քառանիշ թվի և 7-ի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը։ 
  • Ր
  • Ո՞րն է ամենափոքր պարզ թիվը։

Ուղղաձիգ  3․

  • Ո՞րն է 100  և 150 թվերի  ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը։
  • Ավտոմեքենայի  արագությունը 80կմ/ժ է։ Քանի՞ կիլոմետր  կանցնի ավտոմեքենան  5 ժամում։
  • Ո
  • Որքանո՞վ կմեծանա եռանիշ թիվը, եթե նրան ձախից կցագրենք 7 թվանշանը։
  • Ո՞րն է ամենափոքր եռանիշ թվի քառապատիկը։
  • Գտեք 3 թվի ամենամեծ և ամենափոքր բաժանարարների գումարը։
 ա սս   
 մո ծ 
 աւ ն 
շնրրհավոր
 ո  բ ւ 
 ր   ն 
     դ 

Մաթեմատիկա

  1. Ձմեռ պապը իր պարկում եղած նվերների կեսի կեսը նվիրեց նախակրթարանի երեխաներին, իսկ մնացածը ՝ Արևմտյան դպրոցի  սովորողներին։ Քանի՞ նվեր ստացան արևմտյան դպրոցի  սովորողները, եթե նախակրթարանի երեխաները ստացել էին 30 նվեր։
    30×4=120
    120-30=90
    Պատ.՝ 90 նվեր: 
  2. Ամանորի համար մայրիկը գնել էր ընկույզ։ 500 գրամ աղցանի համար օգտագործելուց հետո և 1 կգ  սեղանին դնելուց հետո մնաց 200 գրամ ընկույզ։ Որքա՞ն ընկույզ էր գնել մայրիկը։ 
    200+500=700 (գ)
    1 կգ=1000 գ
    1000+700=1700գ= 1կգ 700գ
    Պատ.՝ 1700գ=1կգ 700գ:
  3. Մեր տոնածառը զարդարեցի տոնածառի  60 խաղալիքով։ Խաղալիքների 1/2 մասը կանաչ են, 1/3 մասը՝ դեղին, մնացածը՝ վարդագույն։  Խաղալիքներից  քանի՞   հատն է  վարդագույն։ 
    60:2=30 (խաղ.) կանաչ
    60:3=20(խաղ.) դեղին
    30+20=50
    60-50=10 (խաղ.) վարդագույն
    Պատ.՝ 10 խաղալիք:
  4. Միքայելը  ուներ մեկ տուփ, որի մեջ  կար տոնածառի  խաղալիքներ։ Դրանցից 20-ը դեղին էր, իսկ կարմիր խաղալիքները կազմում էին դեղին խաղալիքների  1/2 մասը, իսկ սպիտակ  խաղալիքների քանակը  ամենափոքր երկնիշ թվի եռապատիկն էր։ Քանի՞  խաղալիք կար տուփում։
    20:2=10 (խաղ.) կարմիր
    10×3=30 (խաղ.) սպիտակ
    20+10+30=60 (խաղ.)
    Պատ.՝ 60 խաղալիք:
  5. Ձնեմարդը  Ձյունանուշիկին  հարցրեց,  թե Նոր տարում որ թվականը կսկսվի: Ձյունանուշն էլ  պատասխանեց, որ եթե   20 թվին աջից կցագրենք 2 թվանշանը, ստացված թիվը տասնապատկենք կստանանք այդ թիվը: Օգնիր Ձնեմարդուն գտնել որոնելի  թիվը:
    202x10=2020 (թ)
    2020+1=2021
    Պատ.՝ 2021 թվական:
  6. Դիմակահանդեսին մասնակցում էին 200 երեխա: Մեզ հայտնի է, որ  նրանց 3/4 մասը աղջիկներ էին: Քանի՞  տղա էր մասնակցում դիմակահանդեսին: 
    200:4×3=150 (տղա)
    200-150=50
    Պատ.՝50 տղա:
  7. Ձմեռ պապը իր նեվերները տեղավորել էր  չորս  պարկում։ Առաջինում կար 1560  նվեր։ Առաջին պարկից, երբ  նա  10  նվեր տեղափոխեց երկրորդի մեջ,  8-ը՝ երրորդի մեջ, իսկ        12 -ը ՝ չորրորդ պարկի մեջ, ապա  բոլոր պարկերում  նվերների քանակը հավասարվեց։ Քանի՞ նվերներ կար յուրաքանչյուր պարկում։
    1560-10=1550
    1550-8=1542
    1542-12=1530
    1550-10=1540 երկրորդ պարկ
    1540-8=1532 երրորդ պարկ
    1532-12=1520 չորրորդ պարկ
    Պատ.՝ 1540 երկրորդ պարկ, 1532 երրորդ պարկ,1520 չորրորդ պարկ:
  8. Ամանորին Սոնան որոշեց պատրաստել մրգային աղցան։ Մրգային աղցանի համար նա օգտագործեց խնձոր, դեղձ, բանան ու տանձ։ Խնձորը և բանանը միասին 1կգ300գ էր։ Դեղձը 150 գրամով ավել էր տանձից։ Հաշվիր, թե որքան միրգ օգտագործեց Սոնան՝ իմանալով, որ տանձը 500գ էր։
    1300:2=650 (գ) խնձոր, բանան
    500+150=650(գ)Դեղձ
    Պատ.՝ խնձոր 650, բանան 650, տանձ 500, դեղձ 650:
  9. Երբ տատիկը որոշեց իր մոտ եղած 89 կոնֆետները հավասարաչափ բաժանել իր 7 թոռնիկներին, մի քանի կոնֆետ ավելացավ։ Քանի՞ կոնֆետ ստացան թոռնիկներից յուրաքանչյուրը, իսկ քանի՞ կոնֆետ մնաց տատիկին։
    89:7=12 (5մն)
    Պատ.՝ 12 ստացան թոռնիկնները, 5 մնաց տատիկին:
    Աննան  տոնածառի 7 խաղալիքի համար վճարեց 2800 դրամ։ Սոնան  այդ նույն խաղալիքից 9 հատ գնելու համար որքա՞ն գումար պետք է վճարի։
  10. Ո՞ր թիվն է մտապահել Ձնեմարդը, եթե նրա մտապահած թիվը կրկնապատկենք,  արդյունքը փոքրացնենք նախ 1-ով, հետո  2020-ով, ապա կստանանք 2021։
    2021+2020=4041
    4041+1=4042
    4042:2=2021
    Պատ.՝ 2021:
  11.  Ամանորյա դիմակահանդեսին մասնակցում են 100 սովորող։ Հայտնի է, որ աղջիկները 6-ով քիչ են տղաներից։ Քանի՞ աղջիկ և քանի՞ տղա են մասնակցում դիմակահանդեսին։
    100-6=94
    94:2=47
    47+6=53
    Պատ.`47 աղջիկ, 53 տղա:
  12. Ձմեռ պապը 20 նվերը պատրաստում է 2 ժամում, քանի ժամում նա կպատրաստի այդպիսից 180 նվեր։
    180:20=9
    9×2=18 (ժամում)
    Պատ.՝ 18 ժամում:
  13. 3 հոգի տոնածառը զարդարում են 1 ժամում։ Քանի՞ ժամում այդ նույն տոնածառը կզարդարեն 4 հոգին։ Եթե նրանք բոլորը  միևնույն արագությամբ են աշխատում։
    3×1=3 (ժ)1 հոգի
    3×60=180 (ր)
    180:4=45 (ր) 4 հոգի
    Պատ.՝ 45 րոպեում:

Տնային աշխատանք

Օրինակ՝ 22=2*11

  • 16
  • 28
  • 36
  • 12
  • 18
  • 45
  • 64
  • 80
  • 55
  • 34
  • 24
  • 33
  • 46
  • 52
  • 68
  • 56
  • 38

    6=2‧3,      10=2‧5,   2-ը կոչվում է  6 և 10 թվերի ընդհանուր  պարզ արտադրիչ։
  • Այն բնական թվերը, որոնք ընդհանուր պարզ արտադրիչներ չունեն, կոչվում են փոխադարձաբար պարզ թվեր։

Փոխադարձաբար պարզ են այն թվերը, որոնց ընդհանուր բաժանարարը միայն 1-ն է։

Օրինակ՝ 22=2*11

  • 16=2x2x2
  • 28=7x2x2
  • 36=3x2x3x2
  • 12=2x3x2
  • 18=3x3x2
  • 45=3x3x5
  • 64=4x2x4x2
  • 80=2x2x2x2x5
  • 55=11×5
  • 34=17×2
  • 24=4x2x3
  • 33=3×11
  • 46=2×23
  • 52=13x2x2
  • 68=2×17
  • 56=7x2x2x2
  • 38=2×19

  • 6=2‧3,      10=2‧5,   2-ը կոչվում է  6 և 10 թվերի ընդհանուր  պարզ արտադրիչ։
  • Այն բնական թվերը, որոնք ընդհանուր պարզ արտադրիչներ չունեն, կոչվում են փոխադարձաբար պարզ թվեր։

Փոխադարձաբար պարզ են այն թվերը, որոնց ընդհանուր բաժանարարը միայն 1-ն է։

Օրինակ՝ 5 և 7 թվերը փոխադարձաբար պարզ թվեր են։

2․ Թվերը պարզ արտադրիչների վերլուծելով՝ գտեք նրանց ընդհանուր  պարզ արտադրիչները:
Օրինակ՝ 6=2‧3,      10=2‧5,   2-ը կոչվում է  6 և 10 թվերի ընդհանուր  պարզ արտադրիչ։

  1. 25=5×5 և 35=5×7,
  2. 40=2x2x2x5 և 28=4×7
  3. 36=6×6 և 18=6×3
  4. 45=9×5 և 10=5×2
  5. 15=5×3 և 25=5×5
  6. 26=2×13 և 12=2×6
  7. 40=8×5 և 35=5×7
  8. 60=5×12 և 25=5×5
  9. 12=2x2x3 և 7=7
  10. 16=4×4 և 25=5×5
  11. 32=8×4 և 15=5×3
  12. 68=4×17 և 21=7×3
  13. 42=2×21և 56=2x2x17
  14. 64 և 24
  15. 32 և 52
  16. 38 և 42
  17. 35 և 55
  18. 65 և 45
    Այմժ ինքդ կազմիր նմանատիպ առաջադրանքներ։

Տնային աշխատանք

  • Թվերը պարզ արտադրիչների վերլուծելով՝ գտե՛ք նրանց  ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը՝
    Օրիանակ՝ 30=5*3*2 և 75=5*5*3, 30 և 75 թվերի ընդհանուր պարզ արտադրիչներն են 5-ը և 3-ը։ 15 և 75 թվերի ամենամեծ ընդհանուր բաժանարար կլինի 5*3=15՝ (30, 75)=15:
    14 և 21-14=2×7,21=3×7
    32 և 16-2x2x2x2x2,16= 2x2x2x2նրանց ամենամեծ ընդհանու բաժանարար՝
    25 և 42-5×5,42=3x2x7 Նրանց ամենամեծ ընդհանուր բաժանարար
    15 և 75-15=3×5,75=3x5x5
    60 և 26-3x2x5x2Նրանց ամենամեծ ընդհանուր բաժանարար՝2
    25և 100-25=5×5,100=5x5x2x2 Նրանց ամենամեծ ընդհանուր բաժանարար՝`1
    25 և 5-25=5×5,5=1
    21=3×7 և 28=2x2x7, (21, 28)=7
    102=2x3x17 և 42=
    24 և 36
    38 և 64
    25 և 504
    77 և 11
    25 և 40
    180 և 12
    24 և 16
    3 և 7
    2 և 11
    260 և 26
    100 և 40
    13 և 50
    81 և 30
    100 և 84
    20 և 60
    38 և 60
    125 և 50
    40 և 17
    25 և 2
    600  և 250
    Խնդիրներ
  • Հեծանվորդի արագությունը 290մ/ր է։ Քանի՞ կիլոմետ կանցնի հեծնվորդը 3 ժամում։
  • Ավտոմեքենայի արագությունը 80կմ/ժ է։ Քանի՞ մետր կանցնիավտոմեքենան 1 րոպեում։

Տնային աշխատանք

վվվվվ